Thursday, December 27, 2012
      • Porn Producer Seeks To Widen Piracy BlitzBBC

        A pornographic film-maker has revealed plans to chase more internet users for compensation for pirating others' adult movies. The move follows a Court of Appeal ruling which overturned a previous block on Golden Eye offering its services to other rights holders. It keeps about 75% of all payments. Spokesman Julian Becker -- who funded the case -- said he now planned to travel to the US to offer to enforce local firms' copyrights in the UK. "I look forward to travelling to adult conferences in Los Angeles and Vegas in early January to offer Golden Eye's services to other producers," he told the BBC.

        Read the whole story...
      • Newspapers Clamping Down On Free Digital ContentThe Globe and Mail

        While 2012 didn't usher in the end of the world, the world of free online reading began to shrink sharply, as dozens of North American newspapers erected or announced plans to erect paywalls around their content. Which means 2013 could be a make-or-break year for many in the industry, as they scramble for alternative streams of revenue to make up for lost print advertising. In 2012, all of the major Canadian newspaper proprietors decided to throw their lot in with the paywall crowd. Postmedia Network, which publishes the National Post as well as a collection of metropolitan dailies including the Montreal Gazette, the Vancouver Province, and the Ottawa Citizen, will expand its digital subscription plans to its entire chain. Earlier this month, Quebecor's Sun Media division threw a wall around its dailies in Toronto, Calgary, Winnipeg, Edmonton and Ottawa. The Globe and Mail introduced a paywall in late October; shortly afterward, the Toronto Star announced it would do the same in the new year.

        Read the whole story...
      • Disgraced BBC Presenter Had Access To ThatcherThe Guardian

        Jimmy Savile gleefully informed the prime minister about "my girl patients" after meeting her at a Downing Street fundraising ceremony, where he sought advice on charities' tax deductions. A letter preserved in Downing Street's records sheds fresh light on the extraordinary access the now-disgraced BBC presenter enjoyed at the height of his popularity. In the letter sent to Margaret Thatcher during her first year in office, Savile displayed all his brazen charms. The note, featuring a prominent colour photo of himself, declared: "Dear Prime Minister, I waited a week before writing to thank you for my lunch invitation because I had such a superb time I didn't want to be too effusive.

        Read the whole story...
      • Boxing Day Sales Attract 126 Million Website VisitsThe Drum

        The high street is hoping for a boost as one in ten Britons hit the Boxing Day sales, spending around GBP2.4 billion. But many people were not willing to brave to rain and beat the in store queues by turning to online retailers instead, so much so Experian has predicted that Christmas 2012 will be the "biggest and busiest ever" for online retailers. Visits to retail websites were expected to have reached 126 million yesterday, up 31 per cent on 2011. Figures from Money Supermarket claimed that more than five million people will search for bargains online. James Murray, the digital insight manager for Experian, told the Telegraph that: "Christmas 2012 is on track to be another record-breaker for online retail, outstripping 2011 on all fronts.

        Read the whole story...
      • Sunday Times Sues Armstrong Over Libel

        Publishers at Rupert Murdoch's "Sunday Times" newspaper are suing disgraced cyclist Lance Armstrong for cash he won from them in a libel settlement. The publication's bosses are demanding over $1.6 million (Gbp1 million) from the former Tour De France champion, who was stripped of all his cycling titles and banned from the sport for life earlier this year (12), amid an investigation into his alleged illegal drug use. Armstrong successfully sued the publishers after newspaper editors reprinted doping claims against him from a book in 2005, and won a $485,000 (Gbp303,000) settlement.

        Read the whole story...

        More Online Media Daily Europe News