Sinclair Says Suit Over Kerry-Bashing Program Dropped

  • February 25, 2005
Television station owner Sinclair Broadcast Group Inc. said on Thursday that a shareholder lawsuit, stemming from the company's decision to air portions of a program critical of former Democratic presidential candidate Sen. John Kerry's anti-war activities, was dropped.

In October, shareholders voiced fears that airing the program, "Stolen Honor," would harm Sinclair's bottom line. A representative for Sinclair, which owns 62 TV stations reaching 25 percent of US households, said the company's finances were unaffected by the controversy. The company said that the lawsuit "was voluntarily dismissed and the litigation has now ended." -David Kaplan

Next story loading loading..