Commentary

Correction: 'TV Watch' Incorrectly Attributed Sinclair-Tribune 'Jumpstart' To DOJ

The July 31st "TV Watch" commentary incorrectly stated that, "According to the DOJ, it appears that Sinclair-Tribune was trying to jumpstart their soon-to-be-bigger company -- making combined advertising deals for all its TV stations -- before getting approval from the FCC."

The commentary should have stated that was the point-of-view of "TV Watch" columnist Wayne Friedman, not the DOJ.

The column was based on news reports that the DOJ is investigating whether Sinclair Broadcast Group and Tribune Media coordinated their advertising sales efforts.

On Aug. 3rd, MediaPost published a news story reporting that at least three antitrust suits have been filed by advertisers alleging the companies conspired to set the price of TV ads.

The original "TV Watch" column has been corrected.

Next story loading loading..